מחברת ללא כריכה, שעל גבי העמוד הראשון שלה רשום המספר 33. במחברת שישים דפים, שעל גבי ארבעים ושמונה מתוכם כתובים דברים (ושאר הדפים ריקים). במחברת ישנן התייחסויות לחסידות - אדמורים, חצרות, שושלות, אמרות ותורות. ישנן התייחסויות מיוחדות לקאצק ולאיזביצה. בהמשך המחברת ישנם ציטוטים מתוך 'קערת צימוקים' מאת דב סדן. במחברת ישנו גם עיסוק בעניינים גיאוגרפיים של ארץ-ישראל בהתייחס למופיע בספר יהושע. בהמשך ישנו עיסוק בענייני תוכן ולשון בפסוקים מספר יהושע ומספרים אחרים מן המקרא.
תגובה אחת
בעמוד 6/2 הוא מתייחס להנהגות של כמה אדמו"רים.
"צדיקי גליציה כעסו על צבי רימנוב שכפה על עשיריו לתת כו"כ [כמה וכמה?]" - כלומר שנטל מהם סכומים גדולים. "עוד בחצר רופשיץ [...] רגשות ק' [קודש?]" - אולי הכוונה שכבר שם התפלל בהתלהבות כדרכו.
"פרימישלני: עד מ' [מתי] יסתכל במאכל, כל שלא נתיישן טוב, אח"כ (?) יין בהיפך" - שביין דווקא ישן הוא טוב, כנראה משל לעניין בעבודת השם.
"פשבורסק (לאיש שהתאונן שראשו כואב מריכוז בתפילה): מה עניין ראש לתפילה (הרי זה) = עבודה שבלב."
"בונים (מפשיסחא?) למתפלל: בלב - יפות דמעות, ולא ב'מחזור'."
"טשורטקוב לסטרטני (שהיה מתפלל בהתלהבות): שמא תנסה מיט גוטנס [בטובות, יידיש] קודם".
"רוזיני: העוסק בפח - פחח, בטחינה - טוחן, בגראבע יונגען [עם נערים גסים] - גראביאן [אדם גס] על שם מלאכתו". כלומר מי שמתעסק עם פוחזים הוא בעצמו פוחז.
"היהודי: בחינה לדרך הישר = אהבת ישראל" - המבחן אם הוא צועד בדרך הישרה, אם יש לו אהבת ישראל.
"אוי - אה, ובעברה להיפך" - מעשה בר' ברוך מסרט חתנו של ר' ישכר דוב מבלז, ביום חתונתו טבל והמקווה הייתה רותחת, נאנח: אוי! כשיצא הרגיש התרעננות, פלט: אה! אמר לו חותנו: כך הוא בכל דבר טוב בתחילה: אוי! קשה, אבל בסוף: אה! נעים. בעברה - להיפך, תחילתו מתוק וסופו מר.