כתביו של מר שושני

מחברת 1CH16

מחברת שעל כריכתה רשום המספר 40. על הכריכה מודפס בצד אחד דיוקן ותחתיו הכיתוב Gloria, ובצד השני הימנון אורוגוואי (Himno Nacional De la Republica Oriental del Uruguay). במחברת ששה-עשר דפים שמתוכם בשני דפים כתובים דברים (ושאר הדפים ריקים). במחברת עיסוק בפסוק "תורה צוה לנו משה מורשה קהלת יעקב" (דברים לג, ד) והתייחסות למגוון עניינים, ביניהם, חובת האב ללמד את בנו תורה, הלכות סוכה, ההגדרות ההלכתיות של רשות-היחיד ורשות הרבים. עוד במחברת: התייחסות לנאמר בתלמוד "דילמא מעלות ומורדות קאמרת" (עירובין כב ע"ב), התייחסות לאופן שבו קבעו חז"ל מידות הלכתיות של אורך ונפח, וציטוט קטעים מתוך ספר הזוהר, חלק ב, קכט ע"ב - קלא ע"א..

מוזמנים להשאיר בתגובות את הפענוחים, המחשבות והחידודים שלכם

2 Responses

  1. לשונו בראשית המחברת: "קרא ושנה ולא שת"ח ה"ז ע"ה [שימש תלמידי חכמים, הרי זה עם הארץ] ק' [קידושין] ל, א' [אביו] מלמדו: "תורה..." "תורה צוה לנו משה מורשה קהלת יעקב" (כוונתו כנראה לגמ' בסוכה מב, א: תינוק היודע לדבר אביו מלמדו תורה צוה וגו') - כבימינו, תינוק מלמדו "מודה" - בזה אי אפשר לטעות , אבל אביו מלמדו תורה, לא שימש ת"ח, יטעה ויחשוב שיודע מטעם זה, מתחילה מתני' "מאימתי מזכירין גבורות גשמים" סומכת שלא.. - מאימתי קורין את שמע - המביא גט ממדינת הים - מבוי שהוא גבוה.. - תימה יותר 1) שעדיין לא למדה כלל הכשר מבוי 2) פריך ליתני פסולה מה עניין פסול למבוי 3) מבוי לשון זכר וע"כ [ועל כרחך] (..) לקורה שלא הוזכרה כלל [מתכונת?] דימעט עלה קאי וזה מוזר מאד.. נ"ל [הראה לי] דמתניתין באמת ימעט אמבוי קאי אלא שעל כרחך א"א למעט כל המבוי אלא 2 קצות כותלי רוחב [קוצץ דלת?] למקום מושב הקורה - דאי אקורה, הול"ל [הוה ליה למימר/למיכתב] ישפיל [ובלאו הכי אפי' מדובשו?]

    מקרא:
    (X) הוספה משלי.
    [X] - פירוש ראשי תיבות.
    [X?] תיבות מלשונו שאני מסתפק בפענוחם.

  2. בעמ' הראשון:
    מחדש, כי הנחת הגמרא (ערובין ב.) שבתקנות חכמים אין דרך התנא לנקוט בלשון "פסולה", אמורה רק במשנה. כי בברייתא כן מצינו כך, כמו ששנו במסכת שבת כב. "נר חנוכה שהניחה למעלה מעשרים אמה - פסולה..."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *