מחברת 1CH2

מחברת שעל הכריכה שלה רשום המספר 6. במחברת עשרים וארבעה דפים, שעל גבי שבעה עשר מתוכם כתובים דברים (ושאר הדפים ריקים). הדברים הכתובים במחברת עוסקים בפיזיקה של תנועה והנעה, גופים וחומרים.

מוזמנים להשאיר בתגובות את הפענוחים, המחשבות והחידודים שלכם

2 תגובות

  1. מעיון ראשוני בעמוד 3 עולה הרושם שמר שושני היה בקיא בכימיה ופיסיקה. מצויינים יסודות בצירוף מספרים ככול הנראה המסות האטומיות על פי שיטת חישוב שונהרוב היסודות הם מתכות הוא מציין את סימוני היסודות: פלטינה זהב כספית כסף עופרת ניקל נחושת ברזל אבץ אלומיניום
    ההקשר הוא ככול הנראה ספנות - תכנון כלי אמפיבי מונע במנוע קיטור
    באש בועות אויר ... בועות קיטור קונדנס (קיטור מעובה)... יתפשט (ככול הנראה הנעת בוכנה במנוע קיטור) בהמשך קרח יבש (מקור לפחמן דו חמצני ליצור גז הודף)
    בהמשך גופרית( שבשריפה יוצרת גז) ובתחתית חישוב הערכה: כמות הגז שיווצר תתהליך השריפה

    בהפרש שתי שורות מטה
    חישו מהירות תנועה של האוביקט שגודלו 3X4 רגל ובהמשך : כמה נסע בשתי דקות = והתוצאה כנראה 180 פיט
    למטה מופיע החישוב והנחות שהתנועה מתבצעת על שני מקבילים ובהמשך הנחה שמאחר ונעו מרחק שווה הרי שמהירותם הממוצעת (V עם קו מעל).
    המהירות V נמדדה בהערכה המשך לא ברור אבל הכוונה כנראה לוקטור כיוון מאחר וכדברין V נמדד ביחס לגידול כוח והודף להודף יתן כוח שוונג (באידש תאוצה) מרחק למרחק ויצא ונתן V
    בעמוד הבא נעשה שימוש בחוק השני של ניוטון לחשב העתק החלק העליון בעמוד זה החישובים קושרים תנועה ואנרגיה המשתחררת בשריפה
    F מושך או דוחף אלא לפי פורמט ניוטון W (עבודה בפיסיקה)
    והסיום בים , בציר 45 מעלות 16 מעלות במשווה

    עמוד 4 בדף השני מכיל חישובים בהידראוליקה, איזכור חוק הוק. עיינתי באופן שטחי בהמשך והגעתי למסקנות הבאות:

    עמוד 23 עוסק בחשמל ואלקטרוניקה הוא מחשב התנגדות ומוליכות מופיעות מילים כמו אימפידנס (עכבה) וגם כאן ההקשרים רוחות יה ויבשה כנראה בהקשר למנוע חשמלי
    1. הוא היה בעל ידע רחב בתחומים רבים
    2. נראה לי שהוא קרא ספר לימוד בנושא כימיה פיסיקה והנדסה אבל לא פתר תרגילים במחברת אלא מה שקרה עורר בו רעיונות ליישומים שונים או משמעות נוספת של הדברים ואת הרעיונות האלו הוא רשם במקומות פנויים במחברת. מאחר והיה בעל זיכרון צילומי ידע לקשר כל דבר שבספר הלימוד למחברת בלי צורף לבזבז זמן על איזכור. בעמוד 8 הוא כותב: פרופלור דוחף המטוס קדימה או jet (סילון) גזים רותחים ובהמשך מתייחס ללחץ מעל ומתחת לכנף

    3. אני מאמין שנוסף על רצונו ללמוד הוא חשב באופן הנדסי ואולי הגה רעיון לתכנן כלי תחבורה כלשהוא.

    נעם טל
    (ד"ר לכימיה) , אונ' ת"א

  2. He was guiding Jews to take to science for that was going to be the future because he understood from the scriptures that the realms security was lifted and we had to take our destiny into our hands if we Jews would want to survive

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.